Preglej vse novice

V veljavi nova turistična strategija koprske občine

Kategorija: Splošno
Datum objave:

Občinski svet Mestne občine Koper je na decembrski redni seji sprejel novo strategijo turizma za obdobje do leta 2030. Dokument podaja vizijo in razvojno zasnovo koprske občine kot turistične destinacije. Strategija namerava bolje izkoristiti konkurenčne prednosti in okrepiti položaj turizma v občini kot tudi Kopra v okviru Istre.

Turistična strategija v ospredje postavlja uravnotežen pristop in odločno krepitev kakovosti ter dodane vrednosti. Pri tem je treba bolje izkoristiti konkurenčne prednosti in okrepiti tako položaj turizma v Mestni občini Koper kot tudi Kopra v okviru Istre, Jadrana in Sredozemlja. Med cilji so okrepitev obiska, predvsem pa zasedenosti in kakovosti v celotni verigi.

Vizija Mestne občine Koper skozi prizmo turizma je celoletni zeleni turizem višje kakovosti in dodane vrednosti, ki krepi kakovost bivanja, vrednost lokalnih pridelkov, priložnosti za delo doma ter močno istrsko identiteto živahnega obmorskega mesta Koper in pristnega zelenega podeželja.

Za dosego teh ciljev je strategija opredelila razvojni koncept oziroma krovni razvojni scenarij »Nekaj več in veliko bolje«. Gre za uravnotežen scenarij, ki predvideva ciljno načrtovani razvoj z aktivnim upravljanjem destinacije in partnerstvi za doseganje višje kakovosti, dodane vrednosti, zmerne rasti obsega kapacitet ter okrepljeno trajnost.

V okviru strategije, ki je v celoti dostopna na tej povezavi, je izdelan tudi akcijski načrt, ki opredeljuje nabor ukrepov za doseganje strateških ciljev, razporejenih po področjih ukrepanja. Pri tem je strategija opredelila štiri geografsko in produktno zaokrožena območja, kjer Mestna občina Koper aktivno upravlja razvoj ponudbe in vzpostavlja modele upravljanja, in sicer mesto Koper, Kraški rob z dolino reke Rižane, deželo Refoška in dolino reke Dragonje.

Koprska občina na območju Kraškega roba z dolino reke Rižane že aktivno upravlja dejavnosti v naravi in usmerja obiskovalce, s čimer že udejanja sprejeto strategijo. Z že zgrajeno vstopno točko za raziskovanje Kraškega roba in zelenega podeželja denimo dviguje prepoznavnost območja in prispeva k urejenemu izvajanju dejavnosti v občutljivi naravi.

Strategija pri tem opredeljuje tudi konkretna področja ukrepanja, od nadgrajene turistične ponudbe ter povezanosti med mestom in podeželjem do spodbujanja lokalne odličnosti, okrepljenega trženja in pozicioniranja ter sodelovalno upravljanje destinacije. Strategija na področju turističnih produktov opredeljuje produktne prioritete. V temeljnem produktu Sonce in Morje je cilj prestrukturirati celostno podobo Kopra iz bolj klasične v bolj aktivno destinacijo. Na področju kulturnega turizma se strmi k pozicioniranju Kopra kot destinacije z izjemno zgodovino in privlačnimi točkami za obisk. Na področju dejavnosti na prostem, t. i. Outdooru želi občina narediti premik od trenutno prevladujočih dnevnih rekreativnih obiskovalcev k večdnevnemu aktivnemu oddihu. Na področju gastronomije pa želi Koper vzpostaviti kot odlično gastronomsko destinacijo s poudarkom na kulinariki in vinu, pri čemer izpostavljamo oljčno olje, vino ter krepimo morski ribiški značaj ponudbe.

»Nova strategija prinaša celovite ukrepe za uravnotežen in trajnostni razvoj turizma, ki bodo izboljšali kakovost življenja občank in občanov ter izkušnje obiskovalcev. Poudarek bo na dvigu kakovosti storitev, razvoju novih produktov in boljši povezavi med mestom in podeželjem, kar bo prispevalo k večji mednarodni prepoznavnosti Kopra kot privlačne, pristne in trajnostno naravnane destinacije. Pri tem bomo posebno pozornost namenili vključevanju lokalne skupnosti in ohranjanju naravne ter kulturne dediščine,« je ob tem ocenila podžupanja Mestne občine Koper Mateja Hrvatin Kozlovič.

Občanke in občani, ki imajo sveže zamisli za razvoj turističnih produktov in ki želijo soustvarjati turizem v občini, so vabljeni že ta četrtek, 16. januarja, ob 17.30, v Kulturni dom v Gračišču na tematsko delavnico v organizaciji LAS Zelena Istra. Na njej bodo lahko dobili nasvete, kako s pomočjo evropskih sredstev preoblikovati svoje zamisli v uspešne projekte z dolgoročnim vplivom.

V naslednjih tednih, 23. in 30. januarja, bosta sledili še tematski delavnici v Brezovici pri Gradinu in Marezigah.

Foto: Jakob Bužan