Preglej vse objave

Javni razpis za dodelitev pomoči za ohranjanje in razvoj ribištva in akvakulture v Mestni občini Koper v letu 2025

Interesno področje: Kmetijstvo in ribištvo
Rok prijave: 4. 3. 2025
Datum objave:

Na podlagi 42. člena Statuta Mestne občine Koper (Uradne objave št. 40/00, 30/01 in 29/03 in Uradni list RS, št. 90/05, 67/06, 39/08 in 33/18), Pravilnika o ohranjanju in spodbujanju razvoja ribištva in akvakulture v Mestni občini Koper (Ur. l. RS, št. 111/2024 z dne 24. 12. 2024, v nadaljevanju: pravilnik) ter sklepa župana št. 342-1/2025-1, z dne 22. 1. 2025, Mestna občina Koper, objavlja

JAVNI RAZPIS
za dodelitev pomoči za ohranjanje in razvoj ribištva ter akvakulture
v Mestni občini Koper v letu 2025

I. PREDMET JAVNEGA RAZPISA

Predmet javnega razpisa je dodelitev nepovratnih sredstev iz proračuna občine za sofinanciranje ukrepov za ohranjanje in razvoj ribištva ter akvakulture na območju Mestne občine Koper, ki se dodeljujejo po pravilih o dodeljevanju državnih pomoči de minimis v skladu s pogoji opredeljenimi v Uredbi Komisije (EU) št. 717/2014 z dne 27. junija 2014 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis v sektorju ribištva in akvakulture (UL L št. 190 z dne 28. 6. 2014, str. 45), zadnjič spremenjeno z Uredbo Komisije (EU) 2023/2391 z dne 4. oktobra 2023 o spremembi uredb (EU) št. 717/2014, (EU) št. 1407/2013, (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 360/2012 glede pomoči de minimis za predelavo in trženje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture ter Uredbe (EU) št. 717/2014 glede skupnega zneska pomoči de minimis, dodeljene enemu podjetju, obdobja njene uporabe in drugih zadev (UL L št. 2023/2391 z dne 5. 10. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 717/2014).

II. UPRAVIČENCI DO POMOČI IN IZVAJALCI STORITEV

Podjetja, ki izvajajo dejavnost gospodarskega ribolova in imajo dovoljenje za gospodarski ribolov iz 11. člena Zakona o morskem ribištvu (Uradni list RS, št. 115/0676/1569/17 in 44/22) ali dejavnost akvakulture, to je vzrejo sladkovodnih in morskih organizmov, in imajo vodno dovoljenje iz 125. člena Zakona o vodah (Uradni list RS št. 67/02, 2/04- ZZdrl-A, 41704-ZVO-1, 57/08, 57/12, 100/13, 40/14, 56/15, 65/20, 35/23 – odl. US, 78/23-ZUNPEOVE in 52/24 – odl. US) ter so lastniki, najemniki ali zakupniki plovila s privezom v ribiškem pristanišču Mestne občine Koper.

III. IZVZETA PODROČJA UPORABE

Pomoč se ne dodeli za:

  • pomoč, katere znesek je določen na podlagi cene ali količine kupljenih proizvodov ali proizvodov, danih na trg;
  • pomoč za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, in sicer pomoč, neposredno povezano z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo;
  • pomoč, ki se dodeli pod pogojem, da se domačim proizvodom pri uporabi daje prednost pred uvoženimi;
  • pomoč za nakup ribiških plovil;
  • pomoč za posodobitev ali zamenjavo glavnih ali pomožnih motorjev ribiških plovil;
  • pomoč za dejavnosti za povečanje ribolovne zmogljivosti plovil ali za opremo za povečanje zmožnosti plovil za iskanje rib;
  • pomoč za izgradnjo novih ribiških plovil ali uvoz ribiških plovil;
  • pomoč za začasno ali trajno prenehanje ribolovnih dejavnosti, razen če to ni posebej določeno v Uredbi (EU) Št. 508/2014;
  • pomoč za raziskovalni ribolov;
  • pomoč za prenos lastništva podjetja;
  • pomoč za neposredno obnavljanje staleža, razen če to ni s pravnim aktom Unije izrecno določeno kot ohranjevalni ukrep ali v primeru poskusnega obnavljanja staleža.

Do pomoči niso upravičeni subjekti, ki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do občine ali do države.

IV. SPLOŠNA DOLOČILA – POGOJI ZA DODELITEV SREDSTEV

  1. Pomoč se dodeli na podlagi vloge, ki vsebuje osnovne podatke o vlagatelju, podatke o naložbi oziroma storitvi, časovni potek, vrsto in realno oceno zneska predvidenih stroškov.
  2. Vlogo za pomoč v okviru tega javnega razpisa vložijo podjetja in točke II tega razpisa v svojem imenu.
  3. O dodelitvi sredstev upravičencem odloča pooblaščena oseba na predlog strokovne komisije, ki jo imenuje župan. Upravičenci prejmejo odločbo, ki določa višino upravičenega zneska. Pomoč se dodeli upravičencem, ki za iste upravičene stroške in za isti namen, še ni pridobil sredstev oziroma ni v postopku pridobivanja sredstev iz katerega koli drugega javnega vira. Pomoč se ne dodeli podjetjem, ki so v težavah.
  4. Medsebojne obveznosti med prejemnikom pomoči in občino se uredijo s pogodbo. Datum dodelitve pomoči je datum pravnomočnosti odločbe.
  5. Upravičencem se sredstva zagotovijo iz proračuna občine. Sredstva se dodelijo za ukrepe izvedene na območju Mestne občine Koper, kot nepovratna sredstva v obliki dotacij in/ali v obliki subvencioniranih storitev.
  6. Skupna višina razpisanih sredstev v okviru proračuna Mestne občine Koper za leto 2025 je omejena in znaša predvidoma 30.000,00 EUR. Mestna občina Koper si pridružuje pravico do spremembe okvirne višine sredstev po posameznih ukrepih skladno s sprejetim proračunom za leto 2025.
  7. Državna pomoč se ne dodeli za davek na dodano vrednost razen, če po predpisih, ki urejajo DDV, le-ta ni izterljiv.
  8. Bruto znesek pomoči de minimis v primarni ribiški in akvakulturni proizvodnji, dodeljen upravičencu oziroma enotnemu podjetju, ne sme presegati 40.000 EUR v katerem koli obdobju treh poslovnih let ne glede na obliko ali cilj pomoči.
  9. Po zaključku investicije mora biti ta v uporabi za namen, za katerega je upravičenec pridobil sredstva, vsaj še 5 let po izplačilu sredstev. V tem roku vlagatelj ni upravičen do sofinanciranja iste investicije.
  10. Upravičenec mora hraniti vso dokumentacijo, ki je bila podlaga za odobritev pomoči deset let od datuma prejema pomoči.
  11. Namensko porabo proračunskih sredstev za ohranjanje in razvoj ribištva in akvakulture v občini, pridobljenih po pravilniku oziroma v tem javnem razpisu, spremlja in preverja občinska strokovna služba, pristojna za področje ribištva. Namenskost porabe preverja tudi nadzorni odbor občine. V primeru, če se ugotovi, da so bila dodeljena sredstva delno ali v celoti nenamensko porabljena, da je upravičenec za kateri koli namen pridobitve sredstev navajal neresnične podatke, da je upravičenec za isti namen in iz istega naslova že pridobil finančna sredstva, mora prejemnik vrniti odobrena sredstva v celoti s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila sredstev.
  12. V primerih ugotovljene nenamenske porabe sredstev upravičenec izgubi pravico do pridobitve sredstev po pravilniku iz prejšnje točke za naslednjih pet let od ugotovljenih nepravilnosti.
  13. V primeru, da upravičenec odobrenih sredstev v pogodbeno določenem roku ne izkoristi, bodisi da je le tega iz neupravičenih razlogov zamudil, bodisi da se ugotovi kršenje pravil razpisa, izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku za naslednji dve leti, šteto od zadnjega dne roka za izpolnitev pogodbenih obveznosti

IV. MERILA ZA VREDNOTENJE POMOČI

Merila za vrednotenje pomoči so sestavni del razpisne dokumentacije.

V. UKREPI, PREDMET PODPORE, UPRAVIČENI STROŠKI, POGOJI, VIŠINA IN ZNESEK POMOČI

    • Ukrepi in višina sredstev

Nepovratna sredstva se dodelijo za izvedbo ukrepov, katerih sredstva za financiranje izvedbe se dodelijo iz proračunske postavke proračuna Mestne občine Koper, in sicer:

Proračunska postavka Ukrepi Višina sredstev v eur
2020

Sofinanciranje ribiške dejavnosti

Ukrep 1 –Pomoč za nakup opreme in pripomočkov za primarno ribiško in akvakulturno proizvodnjo 7.000
Ukrep 2 – Sofinanciranje stalnega priveza za ribiška plovila in plovila za akvakulturo 23.000
  • Obdobje izvedbe ukrepov

Pomoč pri ukrepu 1 se dodeli za izvedene ukrepe v proračunskem letu 2025. To pomeni, da se pomoč dodeli za izvedene aktivnosti v obdobju od 1. 1. 2025 do 15. 10. 2025. Datum oziroma obdobje izvedene aktivnosti se izkaže z računi in potrdili o plačilu računov, izdanimi v navedenem obdobju.

Pomoč pri ukrepu 2 se dodeli za izvedene ukrepe v proračunskem letu 2024. To pomeni, da se pomoč dodeli za plačani privez v koledarskem letu 2024. Datum oziroma obdobje izvedene aktivnosti se izkaže z računi in potrdili o plačilu računov, izdanimi v navedenem obdobju.

Ukrep 1  Pomoč za nakup opreme in pripomočkov za primarno ribiško in akvakulturno proizvodnjo

Cilj ukrepa je povečanje opremljenosti in učinkovitosti primarne ribiške in akvakulturne proizvodnje.

Upravičeni stroški:

  • stroški nakupa opreme in pripomočkov za primarno ribiško in akvakulturno proizvodnjo.

Upravičenci do pomoči so podjetja iz točke II tega javnega razpisa, ki:

  • imajo izpolnjen ladijski dnevnik za vsaj 30 ribolovnih potovanj v letu 2024 in
  • opravljajo gospodarski ribolov kot glavno dejavnost.

Upravičenec mora k vlogi priložiti:

  • dokazila o lastništvu, najemu ali zakupu ribiškega plovila oziroma plovila za akvakulturo s privezom v ribiškem pristanišču v občini;
  • pogodbo, sklenjeno z upravljavcem pristanišča za uporabo priveza v ribiškem pristanišču v občini;
  • veljavno dovoljenje za gospodarski ribolov iz 11. člena Zakona o morskem ribištvu;
  • vodno dovoljenje iz 125. člena Zakona o vodah (v primeru izvajanja primarne akvakulturne proizvodnje);
  • ažurno izpolnjen ladijski dnevnik;
  • izkaz o opravljanju gospodarskega ribolova kot glavno dejavnost (kot na primer dokumentacija o odkupu ulova, trgovski dnevniki, poročilo letnega ulova, registracija ribiške dejavnosti v poslovnem registru…);
  • predračun oziroma račun in dokazilo o plačilu računa za stroške nakupa ribiške opreme oziroma pripomočkov iz obdobja od 1. 1. 2025 do 15. 10. 2025.

Intenzivnost pomoči za izvedbo aktivnosti po tem ukrepu je do 50% upravičenih stroškov.

Ukrep 2  Sofinanciranje stalnega priveza za ribiška plovila in plovila za akvakulturo

Namen ukrepa je spodbujanje in ohranjanje primarne ribiške in akvakulturne proizvodnje v občini.

Upravičeni stroški:

  • strošek priveza za ribiško plovilo oziroma plovilo za akvakulturo v ribiškem pristanišču v Kopru.

Upravičenci do pomoči so podjetja iz točke II tega javnega razpisa, ki:

  • imajo izpolnjen ladijski dnevnik za vsaj 30 ribolovnih potovanj v letu 2024 in
  • opravljajo gospodarski ribolov kot glavno dejavnost.

Upravičenec mora k vlogi priložiti:

  • dokazila o lastništvu, najemu ali zakupu ribiškega plovila oziroma plovila za akvakulturo s privezom v ribiškem pristanišču v občini;
  • pogodbo, sklenjeno z upravljavcem pristanišča za uporabo priveza v ribiškem pristanišču v občini;
  • veljavno dovoljenje za gospodarski ribolov iz 11. člena Zakona o morskem ribištvu;
  • vodno dovoljenje iz 125. člena Zakona o vodah (v primeru izvajanja primarne akvakulturne proizvodnje);
  • ažurno izpolnjen ladijski dnevnik;
  • izkaz o opravljanju gospodarskega ribolova kot glavno dejavnost (kot na primer dokumentacija o odkupu ulova, trgovski dnevniki, poročilo letnega ulova, registracija ribiške dejavnosti v poslovnem registru…);
  • račun/i in dokazilo/a o plačilu računa/ov za stroške priveza v letu 2024.

Intenzivnost pomoči za izvedbo aktivnosti po tem ukrepu je do 100% upravičenih stroškov.

VI. ROK ZA ODDAJO ZAHTEVKOV, NAČIN PRIJAVE

Prijava mora biti vložena na predpisanem prijavnem obrazcu in priloženimi zahtevanimi prilogami. Obrazci in priloge so sestavni del razpisne dokumentacije.

Prijava mora biti pravočasna, izpolnjena čitljivo in v slovenskem jeziku.

Prijava mora biti oddana najkasneje do 4. 3. 2025 (velja datum poštnega žiga). Prijavo je mogoče oddati osebno, v sprejemni pisarni Mestne občine Koper, na naslovu Verdijeva ulica 10, Koper, in sicer v času uradnih ur ali po pošti, s priporočeno pošiljko na naslov Mestna občina Koper, Verdijeva ulica 10, 6000 Koper.

Vloga mora biti podana v zaprti ovojnici in na hrbtni ali sprednji strani (levo zgoraj) opremljena z navedbo »Ne odpiraj, št. 342-1/2025, Javni razpis MOK – ribištvo 2025«.

Na hrbtni strani ovojnice mora biti navedeno ime, priimek in naslov prijavitelja.

Kot veljavne se bodo štele le pravočasne in pravilno označene ovojnice. Nepravočasne in nepravilno opremljene vloge bodo zavržene.

VII. ODLOČANJE O POSTOPKU RAZPISA

Prispele vloge bodo v roku 10 dni od dneva zaključka javnega razpisa obravnavane s strani tričlanske komisije, imenovane s strani župana (v nadaljevanju komisija). Odpiranje vlog ni javno.

Prepozno prispele oziroma neustrezno opremljene vloge bodo zavržene, neutemeljene pa zavrnjene. Če vloga ni popolna, bo prijavitelj pisno pozvan, da v roku 8 dni pomanjkljivosti odpravi oziroma vlogo ustrezno dopolni. Rok za dopolnitev vloge je največ 8 dni od dneva prejema poziva. Po prejemu dopolnitve se prijava in dopolnitev prijave ponovno pregledata. Nepopolna prijava, ki jo prijavitelj v navedenem roku ne dopolni v celoti, se zavrže. Prav tako se zavrže tudi prijava, katere dopolnitev je bila poslana prepozno. Šteje se, da je dopolnjena vloga prispela pravočasno, če je bila najpozneje zadnji dan roka za oddajo dopolnjenih vlog, oddana na pošti s priporočeno pošiljko ali tega dne v prostorih občine.

Vse popolne prijave obravnava komisija, ki na podlagi meril dodeli višino sofinanciranja posameznega upravičenca. Na podlagi predloga komisije bo o izbranih, zavrnjenih in zavrženih prijavah na prvi stopnji z odločbo odločil vodja Urada za gospodarstvo, kmetijstvo in razvoj. Nadalje se medsebojne obveznosti med prejemnikom pomoči in občino se uredijo s pogodbo. Če upravičenec v roku 8 dni od prejema poziva na podpis pogodbe nanj ne odzove, se (skladno z 228. člen Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije) šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev. Vzorec pogodbe je sestavni del razpisne dokumentacije in je informativnega značaja, kar pomeni, da jo prijavitelj ne izpolnjuje.

Občina si pridržuje pravico do sprememb ali dopolnitev priloženega vzorca pogodbe pred podpisom pogodbe.

VIII. OBVESTILO O IZIDU RAZPISA IN DODELITVI SREDSTEV

O izidu razpisa bodo prijavitelji obveščeni z odločbami v roku 30 dni od dneva odločitve komisije za pregled prijav in izvedene kalkulacije za razdelitev sredstev. Zoper odločitev je možna pritožba županu MOK v roku 8 dni od prejema odločbe. Pritožbo se vloži pisno ali ustno na zapisnik pri organu. Odločitev župana je dokončna. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z ostalimi izbranimi prejemniki sredstev.

Sredstva bodo upravičencem izplačana na podlagi sklenjenih pogodb med Mestno občino Koper in prejemnikom sredstev po predhodni predložitvi dokazil o izvedbi aktivnosti ter porabi namenskih sredstev.

V primeru, če se ugotovi, da so bila dodeljena sredstva delno ali v celoti nenamensko porabljena, da je upravičenec za kateri koli namen pridobitve sredstev navajal neresnične podatke, da je upravičenec za isti namen iz istega naslova že pridobil finančna sredstva, mora prejemnik, skladno s 27. členom pravilnika, odobrena sredstva vrniti v celoti s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila sredstev. Prav tako bo skladno z določili pravilnika izgubil pravico do pridobitve sredstev za naslednji dve leti.

V primeru, da upravičenec ne odda oz. odda neustrezna dokazila o izvedenih ukrepih, sredstva ne bodo izplačana.

IX. INFORMACIJE

Obrazci in priloge, ki so sestavni del razpisne dokumentacije, so od dneva objave do izteka prijavnega roka dosegljivi na spletni strani Mestne občine Koper www.koper.si oziroma v sprejemni pisarni Mestne občine Koper, na naslovu Verdijeva ulica 10, Koper.

Informacije v zvezi z javnim razpisom lahko zainteresirani dobijo na sedežu Mestne občine Koper, na Uradu za gospodarstvo, kmetijstvo in razvoj, pri mag. Maši Miculinić Trošt, na tel. št. 05 6646 463, v času uradnih ur ali pisno preko e-maila na masa.miculinictrost@koper.si.